Ποιοι είμαστε
Οι χώροι μας
Λίγα λόγια για το Σχολείο μας...
Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Μηχανιώνας είναι ένα σχολείο που υπάγεται διοικητικά στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Πρωτολειτούργησε στις 23-6-1995 ως 12/θέσιο.
Το σχολείο μας στεγάζεται σε ένα κτίριο δύο ορόφων με υπόγειο συνολικής επιφάνειας 2500 τ.μ. Διαθέτει 20 αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσα πληροφορικής, γυμναστήριο, εργαστήριο φυσικής, βιβλιοθήκη, κυλικείο, τμήμα ολοήμερου, Τμήμα Ένταξης, καθώς και πολλούς άλλους βοηθητικούς χώρους.
Το σχολικό έτος 2021-2022 φοιτούν σε αυτό 225 μαθητές μοιρασμένοι σε 12 τμήματα στον πρωινό κύκλο (8:15-13:15) και δύο τμήματα στο ολοήμερο (13:15-16:00), καθώς και σε δύο τμήματα Πρωινής Ζώνης. Οι μαθητές προέρχονται από το Δημοτικό Διαμέρισμα της Νέας Μηχανιώνας του Δήμου Θερμαϊκού..
Το σχολείο έχει στελεχωθεί από μόνιμο προσωπικό δασκάλων. Λειτουργεί σε αυτό Τμήμα Ένταξης με 1 οργανική θέση και Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) με τη συμμετοχή ψυχολόγου και κοινωνικής λειτουργού. Οι υπόλοιπες ειδικότητες (γυμναστές, εικαστικός, μουσικός, εκπ/κός θεατρικής αγωγής) καλύπτονται από μόνιμους ή αναπληρωτές..
Η διαμόρφωση των τμημάτων γίνεται με βάση την ηλικία των παιδιών. Δεν αποτελεί όμως αυτό και το μοναδικό κριτήριο. Μεγάλη σημασία δίνουμε στο βαθμό επικοινωνίας και τις δυνατότητες αλληλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών. Στη σχολική μας μονάδα εφαρμόζονται επιστημονικά τεκμηριωμένες μέθοδοι με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη των γνωστικών, συναισθηματικών και ψυχοκινητικών δεξιοτήτων των μαθητών.
Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Μηχανιώνας στεγάζεται σε κτίριο επί της οδού Αθανασίου Διάκου 1. Το κτίριο έχει έκταση 1827 τμ .και καλύπτει σε ικανοποιητικό βαθμό τις ανάγκες του μαθητικού δυναμικού. Διαθέτει 22 Αίθουσες Διδασκαλίας (Αίθουσες τμημάτων, Ένταξης, Εργαστηρίων). Υπάρχει επίσης Αίθουσα βιβλιοθήκης, η οποία λειτουργεί και ως αίθουσα ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού. Διαθέτει επίσης και πλήρως εξοπλισμένο Εργαστήριο Πληροφορικής. Υπάρχουν τρεις ακόμα μικροί βοηθητικοί χώροι που χρησιμοποιούνται ως γραφείο Διεύθυνσης, και γραφεία εκπαιδευτικών αντίστοιχα. Στο εστιατόριο του ολοημέρου, εκτός από την σίτιση των μαθητών, εκπονούνται εκπαιδευτικά προγράμματα σχετικά με τη διατροφή. Οι τάξεις είναι χωρισμένες σε περιοχές μάθησης και περιλαμβάνουν τραπέζι ομαδικών δραστηριοτήτων, χώρο ατομικής εργασίας και γωνιά χαλάρωσης..Σε κάθε τάξη υπάρχει ηλεκτρονικός υπολογιστής και προβολέας που χρησιμοποιούνται ως εργαλεία εκπαίδευσης αλλά και ψυχαγωγίας ανάλογα με το ημερήσιο πρόγραμμα κάθε τμήματος. Υπάρχει στεγασμένο γυμναστήριο, που καλύπτεται από συνθετικό δάπεδο το οποίο χρησιμοποιείται για το μάθημα της γυμναστικής Ο αύλειος χώρος είναι μεγάλος και καλύπτεται σε αρκετά σημεία από δέντρα. Στην αυλή και συγκεκριμένα στη δυτική πλευρά της υπάρχει και σχολικός κήπος.
Η κεντρική θέση του σχολείου σε ένα ημιαστικό περιβάλλον επιτρέπει την εκπόνηση προγραμμάτων κοινωνικής ένταξης και ανάπτυξης δεξιοτήτων ζωής. Το παραθαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής αλλά και η θέση του στο χάρτη επιτρέπει την εκπόνηση ποικίλων Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ως προς την πλευρά των θεματικών πεδίων. Μεγάλη σημασία δίνουμε στο Σχολείο μας στην ανάπτυξη ψηφιακών Δεξιοτήτων και Δεξιοτήτων που έχουν σχέση με την ανάπτυξη της κριτικής και επιστημονικής σκέψης. Η γειτνίαση με το 2ο Νηπιαγωγείο, το 1ο και 2ο Γυμνάσιο Νέας Μηχανιώνας, ευνοεί την προώθηση ενταξιακών πρακτικών. Έτσι, εμπνεόμενο από τη φιλοσοφία της συνεκπαίδευσης, το Σχολείο μας επιδιώκει τη συστηματική και οργανωμένη αλληλεπίδραση όλων των μαθητών μας με τους μαθητές των παραπάνω όμορων σχολείων Γενικής Αγωγής και τη σταδιακή φοίτηση των μαθητών με Ειδικές Ανάγκες στο Τυπικό Πρόγραμμα της Σχολικής Μονάδας.
Σκοπός της Διεύθυνσης, του Εκπαιδευτικού και του Ειδικού Εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου μας είναι η κοινωνική χειραφέτηση και συναισθηματική ενδυνάμωση όλων των εμπλεκομένων στις εκπαιδευτικές διαδικασίες και η διαμόρφωση ενός δημιουργικού και ανοιχτού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που προάγει την εξωστρέφεια, τη συνεργασία, τον αλληλοσεβασμό, την αλληλεγγύη και την κοινωνική προσφορά.
Το Σχολείο σε εικόνες
Με την υποστήριξη μαθητών, εκπαιδευτικών και τοπικής κοινωνίας προσπαθούμε για ένα καλύτερο σχολείο…
Τουρλιδάκης Ιωάννης— Διευθυντής
Το Σχολείο σε αριθμούς
Το όραμα του Σχολείου
Οι εκπαιδευτικοί θέλουμε τα παιδιά να νιώθουν ασφαλή στο Σχολείο. Δεν θέτουμε σαν αυτοσκοπό τη μετάδοση στείρας γνώσης. Πιστεύουμε σ΄ ένα σχολείο που οφείλει να είναι χώρος οικείος και γόνιμος για ανταλλαγή διαφορετικών απόψεων και ιδεών, με σεβασμό στην διαφορετικότητα, με δυνατότητες για ίσες ευκαιρίες σε όλους, χωρίς μισαλλοδοξία. Θέλουμε ένα σχολείο που ενισχύει την πολύπλευρη εκπαίδευση, την κριτική και επιστημονική σκέψη μέσα σε ένα περιβάλλον συνεργασίας και συλλογικότητας. Πιστεύουμε ότι όλα αυτά θα ωθήσουν τους μαθητές να ενεργούν υπεύθυνα, να ενεργούν πέρα από το «δοσμένο», να κάνουν συσχετισμούς. Με λίγα λόγια, ονειρευόμαστε ένα σχολείο που θέλει σκεπτόμενους και ενεργητικούς μαθητές: Ένα σχολείο που μαθαίνει στο παιδί να πιστεύει στον εαυτό του να ενθαρρύνει τις κλίσεις και να αναδεικνύει τα ενδιαφέροντά του.
Το πιστεύω μας
Σκοπός της Διεύθυνσης, του Εκπαιδευτικού και του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Σχολείου μας είναι η κοινωνική χειραφέτηση και συναισθηματική ενδυνάμωση όλων των εμπλεκομένων στις εκπαιδευτικές διαδικασίες και η διαμόρφωση ενός δημοκρατικού, δημιουργικού και ανοιχτού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που προάγει την εξωστρέφεια, τη συνεργασία, τον αλληλοσεβασμό, την αλληλεγγύη και την κοινωνική προσφορά.